הקעקוע שלי (כלומר שלך) יותר יפה משלו

.

שני מכתבים שהם עולם ומלואו

– 1 –

Татуировка / Владимир Высоцкий

 קעקוע / ולדימיר ויסוצקי (1961)

שנינו אהבנו אותך.

זוכרת כשנפרדנו בתחנת רכבת והבטחתי לך שאזכור אותך עד יום מותי? אז גם הוא הבטיח את אותו הדבר.

שנינו קיימנו את ההבטחה. אני טמנתי את הדיוקן שלך בנפשי, והוא קעקע אותו על החזה.

ועכשיו תגידי, למי מאתנו כואב יותר? הוא נדקר אלפי דקירות מבחוץ, ואני כולי מחורר מבפנים.

ואת יודעת, כשהיגון קשה מנשוא ובא לי למות, אני מבקש שיפתח את כפתורי החולצה שלו ובוהה בך שעות.

שעות.

ולא מזמן, חבר שלי, אמן, הוציא אותי מייסורי. הוא העתיק את הדיוקן שלך מהחזה שלו, וקעקע אותו על שלי.

ולא יפה להשוות, אבל עכשיו אני מרגיש קרוב יותר אלייך, כיוון שהקעקוע שלי (כלומר שלך) יצא יותר יפה משלו.

.

.

– 2 –

Christmas card from a hooker in Minneapolis / Tom Waits

(Blue Valentine, 1978)

הי צ'ארלי, אני בהריון וגרה ברחוב מספר תשע

ממש מעל חנות ספרים למבוגרים של שדרת יוקלידס

ואני כבר לא עושה סמים ולא שותה וויסקי

והגבר שלי מנגן בטרומבון ועובד במסלול מרוצים

.

הוא אומר שהוא אוהב אותי למרות שזה לא התינוק שלו

מבטיח שיגדל אותו כאילו היה אביו

והוא נתן לי טבעת שענדה אימא שלו

ולוקח אותי לרקות כל ליל שבת

.

והי צ'ארלי, ליד כל מוסך מכוניות אני נזכרת בך

בגלל הגריז שהיית שם בשיער

ועדיין יש לי את התקליט ההוא, של ליטל אנטוני והאימפריאלס

אבל מישהו גנב לי את הפטיפון, מה אתה אומר על זה?

.

הי צ'ארלי, כמעט והשתגעתי כשעצרו את מריו

עברתי לאומהה, לחיות עם הורי

אבל כל מי שהכרתי מת או יושב בכלא

אז חזרתי למינאפוליס, אולי הפעם לתמיד

.

הי צ'ארלי, נדמה לי שאני מאושרת לראשונה מאז התאונה שלי

והלוואי והיה לי את כל הכסף שבזבזנו אז כדי להתמסטל

הייתי קונה לי מגרש מכוניות משומשות אבל לא מוכרת אף אחת מהן

פשוט נוהגת באוטו שונה כל יום, לפי מצב רוחי

.

הי צ'ארלי, לעזאזל, אם אתה רוצה את האמת

אין לי שום גבר, והוא לא מנגן בטרומבון

אני פשוט צריכה כסף עבור עורך דין,  וצ'ארלי הי

אני עוד מעט משתחררת, בוא בואלנטיינס דיי


פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על הקעקוע שלי (כלומר שלך) יותר יפה משלו

  1. Cube הגיב:

    וואו, שיחוק אדיר עם השיר של ויסוצקי. אדיר. לא הכרתי אותו. זה כמו לגלות שיר יפה של הביטלז שאתה לא מכיר.

  2. David הגיב:

    לא רק שזה שיר לא מאוד מוכר, זה ככל הנראה השיר הראשון שלו

  3. Petty הגיב:


    גלוית שנה טובה משוש המתאבדת / יהונתן גפן, דיויד ברוזה, גני תמיר
    הגירסא העברית (ולדעתי לא רעה בכלל) לטום וויטס האגדי
    ותודה על הפוסט ועל ויסוצקי🙂

  4. פינגבאק: שירי אהבה-על-דרכי-חצץ | undistracted listening

כתיבת תגובה

