אין לי מילים לדבר אהבה

"קח" היא מושיטה לי את אחד מעיתוני סופשבוע.

הציווי הזה נשמע לי חשוד.

טור של ליהיא לפיד.

שיט.

הכותרת היא "עשרה דברים על רומנטיקה (שכדאי לכל גבר לדעת לקראת יום האהבה הבא עליכם לרעה בעוד כמה ימים)".

שיט!

אני מבין שקיבלתי שיעורי בית.

עשר שניות ואני מישיר מבט בחיוך ניצחון. מקריא בקול רם: "סעיף 1: זה לא באמת חג חשוב, סעיף 2: רומנטיקה היא לא סימן לאהבה!"

יצאתי מזה בזול! נדמה לי…

ובהמשך הגיגים על הפתעות, מתנות וגברים אמיתיים שלא מפחדים מרומנטיקה, אבל זה לא בסעיפים הראשונים, סימן שזה פחות חשוב.

האמת, לא ירדתי לסוף דעתה. מקווה שיאיר כן.

ואני?

אני לקראת היום הזה מצויד בשיר של טל הפטר.

מי זה?

זה האיש המשופם עם האפרוח ביד שבתמונה למטה.

איזו מוזיקה הוא עושה?

זה מה שכל מי שמדבר עליו מנסה להבין: "פרוייקט אוריינטלי", "חפלה אינטלקטואלית", "מחווה לסרט ערבי" כל מיני ניסיונות להגדיר.

זאת דאחקה או שהוא רציני? גם זה לא ברור. אני דווקא לקחתי אותו ברצינות.

הוא פסנתרן ג'אז מחונן, בן לאבא פולני ואמא מרוקאית, שאומר ש"בין מערבי לערבי יש הרבה יותר משותף ממה שחושבים", ועושה מוזיקה מזרחית. לא פופ-מזרחי, אלא מזרחי במובן הערבי של המלה.

Old school

ודווקא בדף הפייסבוק שלו כתוב "מזרח תיכון חדש".

חדש? לא נראה לי. מזרח תיכון? אין ספק.

אפשר גם להעיז ולכנות את זה מוזיקה ישראלית.

מה? מה זאת אומרת המוזיקה ערבית מדי? למה איפה אנחנו חיים, באלסקה?

בראיון שפורסם במעריב הוא אומר: "קלטתי שאם אני הולך לעשות קריירה של פסנתרן, זה יכול להיות מאוד לא כיף. רציתי יותר לפגוש אנשים, מוזיקאים, לנגן ולתקשר, ופחות להיות לבד עם עצמי על הפסנתר ולפתח את כישורי הנגינה שלי עד אינסוף. פתאום עניין אותי לעשות דברים בז'אנרים אחרים, בצלילים, בסולמות ובמקצבים חדשים".

ומה הוא קשור ליום האהבה?

יש לו שיר, "אין לי מילים", הוא פותח את אלבום הבכורה שלו "ניסים ונפלאות" שיצא בתחילת פברואר. שיר של גבר אוהב שלא מוצא את המילים היפות והנכונות להביע את מה שהוא מרגיש. שיר נטול רומנטיקה, אבל מלא אהבה.

כל האלבום להאזנה ב- bandcamp

פרחים! לא אפרוחים

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראלי, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על אין לי מילים לדבר אהבה

  1. Cube הגיב:

    פוסט מאד יפה. קראתי עליו קצת (בדיוק את הכתבה שציטטת, אגב), הבחור בהחלט מסקרן. לא אגיד שנפלתי מהשיר, אבל היי, בזכותך סוף-סוף שמעתי אותו🙂

    מאד אהבתי את הידידותיות והישירות של הטקסט.

  2. פינגבאק: שירי אהבה-על-דרכי-חצץ | undistracted listening

כתיבת תגובה

