פלורה של יערות מנשה

"כלוב של אלכוהוליסטים" קראתי לזה. הם הקיפו בר ופינות ישיבה ברשת בגובה שלוש מטר בערך. בכניסה עומד שומר, מוודא שאף טיפה של בירה לא תצא מחוץ לכלוב. לרוב מצליח לו. אחרי ההתמרמרות הראשונית על האי נוחות הבנתי ואפילו הערכתי את המאמץ למנוע מילדים בני 15 להישתכר. לא מתאים. בטח לא ליד זוגות שבאו עם ילדים קטנים והתמקמו להם על מחצלות מול ההופעה של אסף אבידן. אני מבין  ומקבל את זה – סימן שאני משתנה. עוד סימן לכך הוא בהתבוננות שלי בילדודס הקטנים עם ההורים שלהם, והמחשבות שעוד כמה שנים, אחרי שהבת שלי כבר לא תפחד מיערות וצלילים רועשים מדי, אני אקח אותה לפסטיבל כזה. בנתיים, היא והאישה היקרה שלי בבית, ואני באתי עם חבר, אז יאללה, עוד בירה ב"כלוב של האלכוהוליסטים".

מהכלוב לא רואים טוב, אבל שומעים מצויין, ואנחנו מנסים לעכל את ההופעה של אסף אבידן. המוזיקה מעולה, אבל השירה שלו… גדולה מהחיים, מרשימה, ומקצועית מדי. בנוסף, הוא רצה לשנות כיוון: הרכב חדש, הרבה שירים חדשים, לא פוחד לאתגר את הקהל. סימן שהוא משתנה.

"אני רעב…", החבר אומר אחרי שסיימנו את הבירות, "… בוא נקפוץ לאוטו, יש לי תפוח בתיק". אני לא צוחק עליו, להיפך. רוב הזמן הוא מנסה להיות טבעוני, ורוב הזמן אפילו מצליח לו. זה מרשים. גם הוא משתנה. ביציאה מהכלוב אני שם לב שבמקום שומר אחד יש כבר שנים.

אנחנו עולים לכיוון החניה. פייד אאוט האקרובטיקה הקולית של אסף אבידן, פייד אין קול אחר. אישה שרה, באנגלית, על רקע של צלילי קלידים נמתחים. החבר מיד שם לב. עוד לא אכל את התפוח שלו וכבר ידע להבדיל בין טוב לרע. מסמן לי לבוא לכיוון הבמה הקטנה שליד הכניסה למתחם.

הבמה בגובה קרקע, "במת ארמגדון" שמה. כמה עשרות אנשים עומדים ויושבים. בניגוד לבמה המרכזית יש מספיק מרחב ואפשר להתקרב. שם מצחיק ארמגדון. מה בין האינטימיות של הבמה הקטנה לבין סוף העולם? ועוד עם מוזיקה מזמינה כל כך…

במרכזה אישה צעירה מול כמה סטים של קלידים. גבוהה, שיער אסוף, שמלה עד הברך. "פלורה", מישהו עונה לשאלתנו. מסתבר שבאנו בסוף ההופעה. נותרו רק שלושה שירים, אותם אני לא מצליח לשחזר בראש. גם לא מוצא את המילים המדויקות כדי לתאר מה בדיוק היה שם. קסם. בלי להטוטים, בלי מניירות. קול, קלידים, אלקטרוניקה, לופים, קרירות של ערב, יער, גוונים של ירוק מסביב, גוונים של ירוק בבגדיה. משהו גולמי אבל מלא עומק בהגשתה, גם באווירה בכלל. יש מקום לשבת על האדמה, להקשיב ולראות מקרוב.

לקחו במה קטנה וקראו לה ארמגדון וזה נשמע לי מצחיק, אבל הנה, היינו בדרך לקחת תפוח, ואני חושב פתאום על עץ הדעת. אין ספק שהיה שם משהו מיוחד.

צילום: מיכל שומן (התמונה מכאן)

ללירון משולם (Flora) יש אלבום אחד, Happy Today מ- 2010 (אפשר להאזין כאן). היה שם דוכן של דיסקים אז קניתי. זו לא הקלטת סולו, כאן היא עם להקה, לה קוראים Flora בעצם. בשעות הנסיעה המצטברות במשך השבוע האזנתי לו שוב ושוב. הוא יפה. דורש זמן עיקול, ומשתבח מהשמעה להשמעה. אך עדיין שונה ממה שהיה שם, או שאלה כבר תעתועי הזיכרון שלי.

השיר שמעביר הכי קרוב את ההתרשמות שלי הוא זה שפותח את האלבום. אני מדמיין את המילים שלו מרחפות בינה לבין כל מי שהיה שם באותו ערב. מרחפות גם ביני לבין כל מי שקורה את זה עכשיו.

Thank you
for the
time you
gave me

I wish you could see this
I wish you could be here
I wonder where are you
I wonder what are you

He doesn’t want to leave
He wants to stay here
I wish I could tell you
I wish I could tell you

צילום: ויטלי גוטקוביץ' (התמונה מכאן)

הנה עוד כמה:

High buildings מ- 2011.

Fight סולו בהופעה באוזןבר. שיר שנוצר בשיתוף פעולה עם KitzU.

Fish הסוראליסטי (מתוך Happy Toady במקור).

There are fish in my dream falling from the sky
I awake to hear a baby cry
There's a tree in my bed I'm glued to myself
Fruits in my head eating themselves

ועוד אחד שאהבתי במיוחד –


Desk, מתוך Happy Today.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Live, ישראלי, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על פלורה של יערות מנשה

  1. פינגבאק: טוק טוק טוק על דלתות ההדחקה – זאב טנא בפסטיבל יערות מנשה | undistracted listening

  2. פינגבאק: טוק טוק טוק על דלתות ההדחקה – זאב טנא בפסטיבל יערות מנשה | undistracted listening

  3. פינגבאק: טוק טוק טוק על דלתות ההדחקה – זאב טנא בפסטיבל יערות מנשה | undistracted listening

כתיבת תגובה

