קונצרטה לגיטרה ולאבא טרוט עיניים

קודם כל- play

כבר כמה בקרים שאני דורך על חרוז קטן ברצפת חדר השינה. מסרב להרים אותו, נותן לו להתגלגל מפינה אחת של החדר לאחרת. חרוז פלסטיק שהיה חלק משרשרת פשוטה ויפה שנקרעה. זאת לא רק עצלות של בוקר, מוצא חן בעיני הרעיון של חרוז קטן שמטייל לו ברחבי הבית. את יתר החרוזים אספנו מיד. השרשרת נקרעה פתאום והילדה שלי מתבוננת בדממה בגבישים הנוצצים מתפזרים. מופתעת, למרות שרגע לפני אמרנו לה שתזהר. את הגדולים היה קל למצוא, בשביל הקטנים היינו צריכים להתאמץ. כבר כמה בקרים שאני משתעשע ברעיון שאמצא אחד, שובב במיוחד, באיזושהי פינה בבית בעוד שנה, אולי שנתיים.

יש מוזיקה שיש לה נטייה להתפזר ברחבי הבית. כמו חרוזים משרשרת שנקרעה, קרירות של ירקות חתוכים, או כתמי שמש על קירות. כמו רשרוש צעדיה השקטים של הילדה שלי שקמה כי קשה לה להירדם, או הבכי של אחותה הקטנה החודר אל תוך השינה מבעד לדממה של הלילה. מוזיקה שפתאום תעמוד מולי במלוא הדרה, ורגע לאחר מכן תהיה במקום אחר, עושה לי קוקו מאיזו פינה. יש ביננו הסכם לא מדובר – אני מעניק לה את החלל והיא כבר תדאג להרגיש בבית. יש לי גם איזשהו חשד לגביה, שאחרי שהיא כבר לא מתנגנת, בלילה כשכולם ישנים, הד צליליה מגלגל את החרוזים שלא אספנו ברחבי הבית, דואג שיישאר לי אחד ליד המיטה לדרוך עליו בבוקר. אולי בגלל זה אני לא מרים אותו. כבר כמה בקרים שאני משתעשע ברעיון שאמצא אחד, שובב במיוחד, באיזושהי פינה בבית בעוד שנה, אולי שנתיים ואראה לבתי. היא בטח לא תזכור מזה דבר. "תראי… זוכרת ש…? בואי, אני אספר לך…"

היא בטח לא תזכור מזה דבר כי בגיל הזה הזיכרונות כמעט ולא מורכבים ממילים. הם עשויים ממשהו אחר. מתחושה ביד שכובד השרשרת מתמעט ומתמעט עד שנשאר משקל של חוט בודד. קרוע. מזריזות החרוזים המתפזרים לכל עבר כמו ילדים במשחק מחבואים. מצללי רגשות שעדיין לא הפכו למובחנים מספיק – הפתעה, אכזבה, מבוכה, סקרנות. מהמפגש של כריות האצבע הרכות עם גבישי הפלסטיק, מלקטות חרוז חרוז ומניחות בתוך כף ידו של אבא. מהחום של כף ידו. מהציור הירוק כחול שהחרוזים הנצמדים אחד לשני בנקישה קלה יוצרים. זיכרונות אלה כמעט ולא מורכבים ממילים, את המילים אני אוצר עבורה. "תראי… זוכרת ש…? בואי, אני אספר לך…"

אני גם אזכיר לה איך יום אחד באמבטיה, בסוף של יום ארוך אמרה שהיה לה "כיף מעייף". מעניין מאיפה השאילה את הביטוי הזה, חשבתי. ואחר כך אמרתי לעצמי באיזה דיוק ופשטות הוא מתאר את החוויה שלי בתור אבא בימים מסוימים. "כיף מעייף".

אמביינט בלוז של אבא טרוט עיניים – זה מה שדויד פרץ הקליט בשנה האחרונה. במייל לרשימת התפוצה שלו הוא כותב:

 "בשנה האחרונה השתנו חיי מהקצה אל הקצה בעקבות הולדת ביתי הבכורה מעיין. לילות רבים מצאתי את עצמי אחרי שליוויתי אותה אל השינה מותש לחלוטין, מגיע אל הגיטרה עייף מכדי להתחיל להקליט שירים "אמיתיים" ובמקום זאת, מקליט שירים ללא מילים. מנסה רעיונות חדשים בשקט כדי שהילדה לא תתעורר"

יש מוזיקה שיש לה נטייה להתפזר ברחבי הבית, כמו זיכרון ללא מילים שגם לו יש נטייה להתפזר. לאלבום האחרון שלו קוראים "קונצרטה" (הכותרת היא סיפור בפני עצמו), והוא ללא מילים. לפעמים דווקא כשנגמר הכח לדבר או לחשוב נוצר יופי. תפתחו סדק קטן בחיים שלכם עבורו ותנו לחרוזים להתפזר.

.

קישור לאלבום

.

צילום: בנימין אסתרליס. מכאן.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה ישראלי, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על קונצרטה לגיטרה ולאבא טרוט עיניים

  1. idity8 הגיב:

    יחסית לאבא עייף אתה כותב מאוד צלול. יפה.

  2. וואו. התחלתי לשמוע את האלבום של דויד פרץ והוא מסתמן כקסום לגמרי.
    תודה על הגילוי!
    ו"כיף מעייף" זה נהדר.🙂

  3. kisuy הגיב:

    כתבת מקסים, וגם האלבום נשמע מצוין. תודה

  4. Cube הגיב:

    בדיוק שומע עכשיו (תוך כדי קריאה, המוזיקה ברקע, כך שאני מקבל חוויה טוטאלית מהפוסט שלך🙂. מעולה. מוזיקה מרגיעה, לא מעייפת, לא מנסה להשתלט לך על סדר יום כמו כל השירים האלה עם מילים (איכס..).

    דווקא את הטקסט אהבתי הקצת פחות הפעם. הסברים בפרטי, אם תרצה.

  5. ויק הגיב:

    תודה על גילוי דיסק יפה כל כך.

  6. David הגיב:

    תודה לכל מי שמגיב

    תוספת קטנה. מסתבר שלקטע האחרון "יפה כמו שקט" יש קליפ מקסים שמאוד הולם אותו –

    זו גרסה אינסטרומנטלית לשיר שבמקור יצא ב"הייקו בלוז"

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מקסים

  8. פינגבאק: סיכום 2012 – אלבומים בריפיט, חלק 2 | undistracted listening

כתיבת תגובה

