שירי אהבה-על-דרכי-חצץ

חצץ

"אהבת אמת נוסעת על דרכי חצץ" שר אלביס פרסלי. אבל הלב, הו הלב! איך הוא יעמוד בנסיעה שכזו? שלם ומבריק וסימטרי, עטוף בצלופן וסרט לכבוד חג האהבה. היום זה יום של דרכים "מרוצפות זהב", פרחים ריחניים ומחוות הדדיות. מה בין זה לבין שירי אהבה-על-דרכי-חצץ? ובכל זאת, הנה שלושה אהובים עלי במיוחד:

– 1 –

נעם רותם – אל סוף היום

noam_rotem_live(2_c
צילום׃ דרור נחום

אני מאמין לנעם רותם. הופעה מקרית אחרי הופעה מקרית (בכלל לא באתי בשבילו) והוא רכש את האמון שלי בכנות, רצינות ומסירות יוצאת דופן. על אנשים כאלה סבא שלי היה אומר "הייתי הולך איתו לאסוף מודיעין מעבר לקווי האויב". חשוב לי להגיד את זה, כי "אל סוף היום" הוא שיר אהבה גדול מהחיים: עם עננים ברקיע, פתיתי שלג בפסגה של הר, ואותיות של אש. ובכל זאת, כשהוא שר "כל נשימה שלך היא רשימה של תווים" אני מאמין לו. בחיי. כי הוא נעם רותם, וכי השיר הזה נכתב לאשתו, שבצל המאבק שלה בסרטן נחרטו שירי תקווה ופחד באלבום הלפני אחרון שלו. היא החלימה, והשיר הזה, שסוגר את "ברזל ואבנים", כולל את ארבעת השורות האלה:

אני אוהב כל צלקת על הגוף הלבן
כשאת מתרחצת מבהיקות ביופיין
לא נותנות לי לשכוח את חוכמת היוצר
מרפא ופוצע, מאחה ושובר

.

– 2 –

Robert Wyatt & Monica Vasconcelos – Just as you are

robert wyatt & alfreda benge

עם ואייט לעומת זאת, לא הייתי חוצה את קווי האויב בחיים. שיקול דעת לא משהו. ב- 1973, למשל, הוא השתכר עד כדי כך במסיבה, שכשהחליט לצאת להתאוורר עשה את זה דרך החלון. מאז נשאר משותק בפלג גופו התחתון. מה שלא מנע ממנו להפסיק לשתות, ליצור מוזיקה מופלאה ולהמשיך את הזוגיות עם אלפרדה בנגה, איתה התחתן שנה לאחר מכן. הזוגיות שלהם כוללת גם שיתופי פעולה מוזיקליים – היא לוקחת חלק בכתיבת מילים וגם מאיירת את עטיפות האלבומים. את השיר הזה הם כתבו יחד, והוא מעיד שהזוגיות הזו כוללת גם קילומטראז' מכובד על דרכי חצץ. כך הוא מתחיל:

It's that look in your eyes
Telling me lies
So many promises broken
What can I do?1
What should I do?1
Try to love you just as you are

'Cause I'm never going to change a thing about you
Never ever going to change a thing
Try to love you just as you are

/

– 3 –

Tom Waits – I'm still here

tumblr_m75wweiyCJ1qzvbfyo1_r3_400

גם הזוגיות של טום וויטס וקטלין ברנן כוללת שיתופי פעולה מוזיקליים. מ- 1980 קטלין ברנן הפכה לשותפה לחיים ושותפה מלאה ביצירתו. גם בשיר הזה. אני בכלל לא בטוח שזה שיר אהבה. זה יכול להיות למשל, שיר של דמות בדיונית אל מי שיצר אותה, אבל אני רוצה לחשוב עליו כשיר אהבה. אהבה רדומה, שכמעט ונשמטה לאורך שנים, ואז הודות למבט אחד מתעוררת לה פתאום: "…לא הבטת בי כך שנים, אבל אני עדיין פה".

You haven't looked at me that way in years
You dreamed me up and left me here
How long was I dreaming for
What was it you wanted me for

You haven't looked at me that way in years
Your watch has stopped and the pond is clear
Someone turn the lights back off
I'll love you til all time is gone

You haven't looked at me that way in years
But I'm still here

/

—————————————————————————————-

—-

וברוח השירים האלה, הנה שני פוסטים נוספים:

אין לי מילים לדבר אהבה, מ-14 לפברואר שנה שעברה

הקעקוע שלי (כלומר שלך) יותר טוב משלו, עם שני "מכתבי אהבה" – של טום וייטס ושל ולדימיר וסיצוקי

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על שירי אהבה-על-דרכי-חצץ

  1. זה יופי של אמירה (פרסלי), ואהבתי את בחירת השירים. אלו שירי האהבה היפים באמת.
    הייתי מוסיפה עוד כמה, למשל את זה:

  2. idity8 הגיב:

    אתה אמן הצמצום דוד, בחיים לא הייתי מצליחה לבחור 3 שירים בלבד בנושא הזה. ולמרות שאני מכירה את שלושת הזמרים לא הכרתי את השירים הספציפיים האלו… כמו תמיד מעניין פה 🙂
    ומה אתה חושב על השיר המופלא הזה? זהו שיר אהבה? הוא מורכב ומסוייט וחלק מהמילים בכלל לא מובנות לי, אבל אני כל כך אוהבת אותו

    • David הגיב:

      אמן הצמצום! תודה על המחמאה. פה הצלחתי, אז כנראה שאני משתפר🙂

      לא הצלחתי להבין הרבה מהשיר (אפוס) של רוי הרפר. מה שכן הבנתי הוא שיש בו הרבה התרחשויות ובכל זאת הוא חוזר כל הזמן ל- me and my woman, כנראה לא סתם

  3. cube הגיב:

    מאד אהבתי! יכולת הכתיבה שלך משתכללת עם הזמן. והידע המוסיקלי העצום היה שם תמיד. בקיצור, אחלה בלוג שבעולם🙂 הפיסקה על נעם רותם יצאה ממש בן זונה. מהשירים אהבתי במיוחד את זה של וויאט ובת זוגתו. שאפו גדול!

  4. מקסים כל מילה מיותרת
    מרגישים כאן עונג רב מכל פסיק ונקודה.
    אשמח לביקור באתר שלי בכייף.
    תודה

  5. שירי אהבה זה המקום בו שוררת האהבה
    תודה שוב

  6. פינגבאק: גלגל ההצלה של פול מקרטני – שירי אהבה-על-דרכי-חצץ (1) | undistracted listening

  7. פינגבאק: שירי אהבה-על-דרכי-חצץ (4) אהובתי כמו ארץ מדבר - מיכל יחיאלי על "מים מתוקים" של מאיר אריאל - מוזיקה להתעכב עליה - הבלוג של דוד שפיר

  8. פינגבאק: אהובתי כמו ארץ מדבר – פוסט אורח של מיכל יחיאלי – שירי אהבה-על-דרכי-חצץ (4) | undistracted listening

כתיבת תגובה

